My year in Bletchley

It's different, but still great.

Hello everyone,

Me werd verteld dat een exchange jaar voorbij is voor je het weet. En volgens mij hebben ze gelijk. Ik ben nu al een maand hier en het ging allemaal zo snel. Ik voel me echt al meer thuis hier in Engeland. En begin goed te wennen. Als ik de straat oversteek is het al een ‘gewoonte' om eerst naar rechts te kijken en dan pas naar links. Het is zelfs zo erg dat ik naar een wielrenners wedstrijd op tv was aan het kijken, dat in Nederland plaatsvond. En ik naar de fietspaden keek en dacht: ‘Waarom staat die afbeelding van de fietser op z'n kop?'

Mijn laatste blog heb ik geplaatst vorige week maandag. Woensdag is opa Raisy naar huis gegaan. Je kon het verschil goed merken tussen het Amerikaans-Engels en het GB-Engels. Amerikanen zijn zo moeilijk te verstaan. Woensdag avond ben ik weer gaan volleyballen. Dit keer waren er meer meisjes van mijn leeftijd dat het leuker maakt. Maar ik vermaak me prima. En ik heb weer een nieuwe ‘Alex' gevonden, ook Braziliaan en hij volleybalt. Maar Alex je bent niet te vervangen hoor. ;)

Donderdag kwam Freya 's middags na school want ze wilde met me spelen. Dus heb ik weer even als een klein kind met de blokken en lego gespeeld. Vrijdag hadden we even geen Harry Potter, maar kwam de nurse vertellen. Je kunt werkelijk alles krijgen hier. Van zwangerschapstest, tot briefje voor gratis condooms in een winkel. Je kunt zelfs een spiraaltje laten zetten hier! Dus ik al nuchtere Hollander lachen, maar blijkbaar is het hier heel normaal. Ook hadden we die dag een echte firedrill met iedereen. Stel je gewoon meer dan 1000 leerlingen voor op 2 basketbal velden, netjes in rijtjes en niet praten, alleen fluisteren. Ja heel anders dan in Nederland.

Zaterdag was het de huwelijksdag van Kim en Steve. Dus eerst hebben we een Engelse sandwich met worst gehad. Het weer was lekker, dus ben ik met Steve in de open BMW naar een chic hotel geweest, chaircovers ophalen. Daarna gingen hun naar de moeder van Steve omdat iemand in de familie overleden was. En ik ben die middag gaan lunchen met Billie en Sirle. En daarna naar de bioscoop geweest en lekker gewinkeld. 's Avonds een indische takeaway. Ook Freya kwam die avond slapen dus dat was wel gezellig.

Zondag weer vroeg op. Want ik heb geholpen met ballonnen voor een feest waar een kind werd gedoopt. Daarna ben ik met Steve en Kim naar Asda geweest. Dat is een mega grote supermarkt. Maar volgens mij hebben ze ook alleen maar grote supermarkten. 32 normale kassa's en ongeveer 15 zelf uitcheck-points. En die dag heb ik ook weer voor het eerst soep gegeten. Het was zo lekker. Als je het lang niet meer gehad hebt, weet je dingen echt te waarderen.

Maandag ben ik gewoon naar school geweest. En dat is altijd een lange dag. 's Avonds kwam Freya om met de honden te wandelen. Maar het enige wat ze gedaan heeft is mijn hand vast gehouden en gerend. Ja, IK heb de hele tijd gerend.. Onvoorstelbaar. En gisteren zijn Ben, Gemma en Freya weer komen eten. Zij wonen ook een soort van in dit huis volgens mij.

En vandaag was even een andere dag. Ik wou dat ik bij mijn familie kon zijn, maar helaas. Toch wens ik ze heel veel sterkte vandaag, maar dat weten ze zelf wel. En ik geef jullie een grote virtuele knuffel!

Op school gaat alles goed. Heb zoals de meeste al weten de hoogste score van dit jaar op Lord Grey gehaald voor de wiskunde toets. Een A. En ook voor economie heb ik een A gehaald. Dus ik voel me best wel slim nu! :)

De verschillen hier zijn toch groter dan dat ik verwacht had. Bij alles wat je krijgt moet je ‘Thankyou' zeggen. En je bent al snel een ‘darling' hier. Ook raken mensen je niet aan. Zelfs als je wilt betalen voor de bus moet je het geld eerst neerleggen. Het is anders.. Maar anders kan ook leuk zijn.

Dit was ongeveer wel mijn week. Op naar de volgende. Vind het trouwens leuk om wat van jullie te horen dus mailen of een kaartje mag altijd! :)

Greetz,

Nathalie

Life is like a shooting star, it don't matter who you are. ~ Dolphin's cry - Live

Reacties

Reacties

Tal

Hey Nathalie,

Tja, 'n jaar geleden hadden we kl...gesprek met z'n tweetjes. Het weer heeft zich aangepast aan mijn stemming. Mooie laatste zin!! Voor jou ook een dikke knuffel!! Mis je nuchterheid op een dag als vandaag.....
Heerlijk om je belevenissen te lezen en op een afstand mee beleven.... Tja en dan die school, you're a straight A student, baby!! Enjoy!!

Xxx
Tal

Mia en Loe

Hallo Nathalie, We hebben via via gehoord dat je vondt dat er te weinig mensen reageerde op je verhalen, maar zeg nou eerlijk wie wilde weg uit Nederland en wie wilde in Engeleland gaan studeren?
En je kent het spreekwoord toch uit het oog uit het hart.
Maar het doet goed te horen dat je prachtige punten haalt, en als we je verhalen zo lezen weten we dat jij je daar goed amuseert en dat je veel te weinig tijd hebt.
We kijken weer uit naar je volgende verhalen en foto`s.

xxx Groetjes Loe en Mia

oma en opa echt

Wij hebben je mail gelezen en ik geloof dat het heel

interresant voor je is maar we willen je laten weten dat het in Echt zondag kermis is maar het is geen mooi weer hier verder vele groeten van oma en opa.

Wilma Kaemingk

Iedere keer lees ik je verslag en bekijk ik je foto's. Het lijkt me een heel avontuur voor je om in een andere cultuur te leven. Gelukkig ben je volgens mij in een warm gezin terecht gekomen. Het is grappig om je dagelijkse leven daar te volgen. Eigenlijk weet ik nu meer over je, dan toen je in Maasbree woonde. Het gaat je goed en we blijven je volgen. Groeten van Wilma en ook van Leon, Lauke en Sander

Mia van Helden

Hallo Nathalie

Volgens mij heb je het goed naar je zin.
Beleef je daar heel veel dingen ,die heel anders zijn.

Groetjes Mia van Helden

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active