My year in Bletchley

Differences of habit and language are nothing at all if our aims are identical and our hearts are open.

Hello everyone,

Ik ben ondertussen al bijna 4 weken in Engeland. De laatste keer dat ik schreef was 2 weken geleden. Ik heb op woensdag een volleybal training gehad. Het is heel anders dan in Nederland, maar ik vind het wel leuk. Dus ik blijf het doen. De trainer lijkt best wel op de presentator Eddy Zoey, haha. Het duurde een uur om te reizen met bussen, dus Kim gaat me waarschijnlijk met de auto brengen elke week.

Donderdag kwam de vader van Kim uit Amerika over; Granddad Raisy. Hij is dus een overgrootvader van 75 jaar, en woont in Taxes. Echt een typische Amerikaan. Cowboylaarzen, altijd een hoed of petje op z'n kop. Hij spreekt echt Amerikaans, zo moeilijk te verstaan! Maar hij kan ook 2 dingen in het Nederlands; scheldwoorden haha. En hij blaft als een hond. Ja, je hoort het goed.

Vorig weekend ben ik op zaterdag naar een meeting geweest met alle Exchange studenten uit deze regio. Eten gehad en gepraat. En daarna lekker shoppen! En 's avonds gebbqed. Want de beste vriend van granddad Raisy kwam over met zijn vrouw. En zondag zijn we gaan uit eten met hem, Becki, Freya, Gemma, Ben en de opa en oma van Ben. En ja, de opa blaft ook als een hond in het restaurant. Embarrasing.

De afgelopen week was het erg druk hier in huis. Want iedereen wil opa Raisy zien voordat hij weer terug gaat naar Amerika. Woensdag zal hij vertrekken. Maak nog wel een foto en zet die er de volgende keer op. Owja, Roxy de hond van Gemma is verkocht omdat Gemma gezondheidsproblemen heeft. Maar hij is bij goede mensen terecht gekomen. ;)

Donderdag hadden we een firedrill op school. Dat gaat helemaal anders hier. Net als in Harry Potter hebben wij hier 5 groepen; Lorenz, Mercury, Ultra, Colossus en Enigma. Ik zit in Lorenz. Ze strijden met punten tegen elkaar en op vrijdag heb je een paptalk met jouw groep. Maar met de firedrill gaan 3 groepen naar het basketball veld en 2 naar een ander veld. Daar staan alle nummers van elke mentor klas op de grond gegraveerd. Dan ga je met je mentorklas in een rijtje staan op volgorde van je achternaam. De mentor controleert iedereen en dan moet je netjes blijven staan. Je ziet dus honderden leerlingen netjes in rijtjes staan. Wel grappig.

Vrijdag hadden we eerst schoolfoto. En daarna ben ik samen met Geena (een meisje op school) naar Milton Keynes geweest en zijn we gezellig gaan winkelen. En 's avonds even met Manon geskypt. Was wel fijn elkaar even gesproken te hebben.

Zaterdag heb ik van 8.30-13.00 geholpen met allemaal ballonen voor een bruiloft.
Samen met Kim en Gemma allemaal paars met witte ballonen. Zal foto's op mijn blog zetten. Daarna hebben we KFC gegeten om vervolgens ballonen en chaircovers te doen voor een andere bruiloft. Daar heb ik de chaircovers gedaan. Was wel leuk om te doen. Uiteindelijk om 16.30 thuis. Snel gedoucht en daarna ben ik gaan uit eten met Kim, Steve en opa Raisy. Mijn eerste echte Indische curry.

Gisteren heb ik de hele dag voor mijn Wiskunde en Economie toets geleerd. Maar daar is het weer ook wel voor, want het regende vanaf 11.00 en nu vandaag regent het nog steeds. Ik vroeg of het normaal was. En ze konden me vertellen dat het hier zelfs een keer 6 maanden alleen maar geregend heeft. Maar dat was uitzonderlijk. Maar 1 maand alleen maar regen is ‘normaal'. Ik kom dus lijkbleek thuis. ;)

Gisteren heb ik ook de zoon van Steve leren kennen, Granger samen met zijn 2 kinderen Lilly en Harisson. Leuke mensen. Alleen komen die niet zo vaak. 's Avonds heb ik weer een roast dinner gehad want dat eten ze elke zondag. Ook een Engels ontbijt elke zondag. Gemma, Ben, Freya en Becki kwamen ook eten. Gezellig :). 's Avonds nog even geskypt met thuis, tante Marianne, Sacha, Oksana en opa. Dat was wel even gezellig.

Op school gaat ook alles prima. Ik heb Extended Project laten vallen. Ik moest een essay schrijven van 5000-6000 woorden. Ook werd het gegeven door een vrouw op blote voeten en een lange rok (een soort yoga type) en dat is niet mijn cup of tea. Vandaag had ik mijn wiskunde toets en ik denk dat ik wel geslaagd ben. En dat betekend dat ik wiskunde mag blijven doen op A-level.;) Morgen heb ik de Economie toets. Ik zie het allemaal wel.

Dat was het wel voor even. Er is zoveel wat ik wil vertellen, maar mijn blog is lang genoeg nu.

Byeee,

Natalie Jenson (zo heet ik hier)

Differences of habit and language are nothing at all if our aims are identical and our hearts are open. ~J.K. Rowling, 'The Beginning,' Harry Potter and the Goblet of Fire, 2000

Reacties

Reacties

natashaa

Klinkt heerlik !! Ben benieuwd naar je volgende verhaal!! ? XXXX

Tal

Whaah, je wordt nog eens HP. Zelfs de titel uit HP. Heb je de boeken allemaal gelezen?? Je kunt ze anders van me lenen. Heb ze allemaal in het Engels.......or Dutch....
Zeg, die foto van dé kaart, moest dat nou??
Tja, dat je dat vak 'extended project' hebt laten vallen, dat kan ik me voorstellen. Wat moet jij nou met een soort professor Zwamdrift, het is zwart of wit, geen vijftig tinten grijs....
Ik merk uit je verhalen en Whatsapp, dat je, je steeds meer thuisvoelt, aan de overkant van het kanaal.
Veel succes met je carrots, economie haal je morgen zeker!!!

Xxx
Tal

Conny

Leuk om alles te lezen Nathalie! Heel veel plezier en economie gaat je ook lukken :)

X Conny

Jordie

haha echt leuk hoe je nu al, allemaal die verschillen kunt zien. Qua school, weer en eten.
Heel veel succes met je economie toets! Dat gaat gewoon goed komen.
Heel veel plezier nog en tot ongeveer 9 maanden. POEH klinkt lang:P haha

xxjordie

mchvanhelden@home.nl

Hallo Nathalie
Leuk de verhalen die je in een korte tijd al beleeft heb.

Groetjes Mia van Helden Rooth 7

Oksana

Hello Natalie Jenson,

Echt mega leuk dat je ook gewoon in Engeland kunt volleyballen! wie weet kom je als een prof terug!
Dat Harry potter gedoe lijkt me echt heel erg wennen in het begin! Maar die vrouw die je had voor Extended Project maakt het harrypottergevoel wel helemaal af :p
ik vind het echt leuk dat ik nu al merk dat je steeds makkelijker Engels praat, je gebruikt in je blog en ook onder het skypen steeds meer Engelse woorden, zie je wel dat je het goed kan! En dan haal je al die proefwerken of hoe ze die daar noemen ook nog eens makkelijk!
heeel veeeel plezier verder!

Dikke Kus Oksana

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active