My year in Bletchley

One week in another country!

Hello,

Toen ik zondag eindelijk mijn busrit erop had zitten stonden daar Steve, Kim en Freya op mij te wachten met een welkoms lint. Daarna zijn we thuis lekker gaan lunchen en heb ik kennis gemaakt met de ouders van Freya, Gemma en Ben. Gemma komt hier zowat elke dag en Freya dus ook. Erg gezellig! Die dag is Becki ook al langs gekomen en hebben we 's avonds een roast dinner gehad. Dat eten ze hier elke zondag. Die dag hebben ze me vooral laten zien waar alles is.

Ik ben dus ook naar school geweest. Nou echt op z'n Amerikaans. Allemaal losse gebouwen, voor elk vak een ander gebouw. . Dus je moet steeds naar buiten voor je andere vak. Heel veel kinderen in uniform alleen de seniors niet. En gewoon mega groot! Maar gelukkig heb ik een plattegrond. ;) Net als de supermarkt. Je kunt echt alles daar krijgen. Nog net geen auto.

Ik heb niet zoveel vakken. Ik doe Business&Economie. Ook wiskunde op A-level, dat betekent gewoon wiskunde B in Nederland. En ik doe Duits ook op A-level. Dus ik moet op maandag van 4 tot 6 en op woensdag van 2 tot 4 naar Milton Keynes, naar de universiteit om daar Duits te krijgen. Voor de rest heb je elke dag 25 minuten tutorial met je mentor en mentorklas. En ik heb op donderdag PSHE, lifeskills. En that's it! Lekker rustig dus.

Woensdag was mijn eerste echte schooldag. Maar ik heb op woensdag en donderdag samen maar 1 les gehad. Tutorial. 25 minuten met je mentor praten. Dus dat viel heel erg tegen. Maar vrijdag heb ik al meer mensen leren kennen.

Ik heb al veel mensen ontmoet. Stephanie met haar 2 kinderen, Harley en Alphey. Ook is de zus van kim's moeder langs gekomen, Cheryl met haar 2 kinderen Julie en Kursty. En Kursty had haar 2 kinderen Ella en Chloe ook bij zich omdat ze mij graag wilde ontmoeten. Hier gaat het heel anders. Ze kennen je 3 uur en ze geven je al meteen een kus als ze weggaan. Zo lief! Ook heb ik de moeder van Kim al gezien. En op woensdag kwam Linda, de zus van Steve samen met haar man Rob langs. Ook gezellig.

In het weekend ben ik samen met Sam, Gemma, Freya en Skarlett naar de film geweest, Gnomio en Juliet. Was wel leuk! Sam is de beste vriendin van Gemma en Skarlett is haar dochter. Daarna heb ik met hun en Becki geluncht. Ook heb ik Jan (de man van Sam) leren kennen. Ze zien er allemaal wat ruiger uit, maar zijn super lief. Zondag morgen had ik een echt typisch Engels ontbijt. Daarna heb ik geholpen met wat ballonen voor charity omdat Kim allemaal dingen met ballonen doet. En daarna heb ik genoten van het lekkere weer.

Wel grappig is dat ze hier 2 hondjes hebben, Milly en Marly. En als je Happy Birthday gaat zingen dan rent Milly naar buiten want daar is ze bang voor. Ook eten ze hier bij elke sandwich, chips. En ze hebben hier heel ander eten. En wat ook raar is ik zou donderdagavond met hun Bingo gaan spelen. Maar je moet in Engeland 18 zijn om Bingo te spelen?! Haha.

Gisteren heb ik met thuis geskypt omdat mam jarig was. Dat was wel even fijn. Ik geef het heel eerlijk toe. Vanmorgen had ik het even moeilijk. Ik was helemaal alleen thuis, en ik was moe, maar nu gaat alles weer goed en zie ik het weer positief in! :)

Morgen ga ik waarschijnlijk voor het eerst volleyen, en donderdag komt de vader van Kim uit Amerika over. Druk weekje dus. Ik vermaak me dus prima. Vrienden maken op school gaat ook al steeds beter ondanks een slecht begin. En de familie is gewoon super gezellig!

Speak to you soon!

Xx Nathalie

Reacties

Reacties

krishna

bedoel je niet engelse scholen ipv amerikaans :P

Nikki

Ahh het klinkt allemaal zo leuk he :)
ik vind het gewoon super spannend voor jou!
xxxxxxxx

Michelle

Echt leuk Nathalie! :) Blij dat vrienden maken op school ook steeds beter gaat, veel plezier nog! xxx

Jordie

aahw super leuk dat je het zo naar je zin hebt! heel veel succes op school.. het gaat je lukken ik weet het zeker ahah :) xxx

katja

Woww Nat! Klinkt echt mega vet. Ik heb zoevuul respect veur dig detse det allemaol durfs! Succes meid! Bin benieuwd naor dien volgende verhaol. Xxx

Richard Geurts

Leuk om te lezen dat je het echt naar je zin hebt!
Veel plezier nog de komende tijd, maar dat zal vast wel lukken!

Oksana

Yaaayy weer een verhaal (: Het klinkt eg mega gezellig en wie had gedacht dat je duits op een universiteit zou krijgen? I'mproud!
Heel veel plezier met je eerste volleybaltraining en laat ze maar eens zien wat je kan (:
We gaan binnekort wel eens een xtje skype he? als je tijd en zin hebt natuurlijk (A)
xxxxxxx

Janny

Super om te horen dat het goed gaat!
Had het gister ook al stiekem aan je mama gevraagt hoe je het vond.
Wat leuk zeg, en top dat je natuurlijk ook je volleybalkunsten op pijl houdt!

Geniet er van!

xx

Nathalie

Krishna ik weet dat ik in Engeland zit, maar het is allemaal net zo overdreven als in Amerika. Dat bedoelde ik;). Dankjewel voor jullie lieve reacties!! (l)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active