My year in Bletchley

Half Term and some new experiences.

Halloo,

Het is alweer November, de maand van de verjaardagen zal ik maar zeggen. De laatste keer dat ik schreef was het dinsdagavond. Woensdag had ik vrij want Duits ging niet door. Dus ben ik bij de winkel broodjes en muffins gaan halen en naar Gemma geweest. Heb daar een movieafternoon gehad met Freya en Gemma. Weet nu alles over Cinderella en Mulan 1 en 2.

's Avonds had ik weer volleybaltraining en man wat zijn die rotaties hier raar. Je moet het voor je zien dat ik door het hele veld heen sta te rennen terwijl iemand langs de kant in het Engels roept wat ik moet doen. Maar never mind, komt goed.

Donderdag heb ik mijn hoofd zo hard gestoten, maar gelukkig had ik alleen PSHE waar we 1 uurtje naar een film gekeken hebben. 's Middags terug gegaan naar Maths clinic. Zit je daar met muziek aan en eten je huiswerk te maken. We hadden namelijk een toets van kansberekeningen na de vakantie en ik heb dat niet eerder gehad dat ik me kan herinneren. Maar na een uurtje snapte ik het wel wat ik allemaal gemist had. En 's avonds was the Talent Show op school. Dus ben ik met Sirle en Max daar naar toe geweest. James, Kay en Billy moesten optreden dus dat was wel leuk om te zien.

En vrijdag hadden we vrij en begon de vakantie. En wie was er ziek? Ik helaas. Altijd met proefwerkweken en vakanties. Met mam geskypt die dag, maar was er echt slecht aan. Dus een paar dagen op de bank doorgebracht. Samen met Steve want ook hij was ziek.

Zondag ondanks dat ik nog ziekjes was mijn eerste volleybalwedstrijd gespeeld. Zo anders! Je hebt geen tribunes. En de scheidsrechter was gewoon in te palmen. Was wel grappig. We hebben niet de moeilijke rotaties gedaan, want dan ben je mij gewoon kwijt. Dus dat was wel fijn. Maar helaas verloren met 3-1.

Ik ben woensdag met Max naar de stad geweest. Maar het weer was zo slecht en koud dat we lekker ergens chocomelk hebben gedronken en veel hebben gepraat over Nederland en Duitsland. En 's avonds was het natuurlijk Halloween! Wat gaaf! Ben met Gemma en Freya wezen trick or treaten. Sommige huizen waren echt goed versierd. Het is niet zo groot als in Amerika maar zeker groter dan in Nederland. Zo schattig sommige kinderen die versierd zijn en dan vragen: Trick or Treat. Echt een goede nieuwe ervaring.

Donderdag zou ik cakes gaan bakken bij Geena maar omdat het hier al belachelijk donker word rond 4 uur half 5 en ik naar huis zou moeten lopen, dat toch maar niet gedaan. Daarom zijn we samen naar de stad geweest en bij Nando's gaan eten. Nando's is een begrip hier, wat je dus echt een keer moet hebben gedaan volgens mij.

Vrijdag ben ik al vroeg naar Milton Keynes geweest want ik zou Cloe van de Londen oriëntatie weer terug zien. En wat heb ik me vermaakt met haar. Er was een markt binnen met heerlijke cupcakes. En ergens had je ook belachelijke mutsen. Kortom heel hard gelachen die dag met haar. En 's Avonds heeft Steve de Guy fawkes gemaakt voor de dag erna. Erg goed gelukt! Maar daar vertel ik zo over.

Zaterdag heb ik in de ochtend eerst geholpen met chaircovers voor een bruiloft. Daarna hebben we geluncht om vervolgens ballonnen te doen voor een engagement party en een 1st birthday party. Daarna thuis gedoucht en klaar gemaakt. Ben ik mee gaan kijken voor een nieuwe auto want Kim wil een nieuwe. En die heeft ze gisteren trouwens ook gekocht.

En dan was het toch echt tijd voor Guy Fawkes Night ook wel bekend als Bonfire Night. Iemand heeft vroeger geprobeerd om the house of Parlement op te blazen, maar dat is niet gelukt. Dus hebben we eerst bij Gemma en Ben een jacket potato gegeten en hotdogs. En daarna een groot vuur waar je dan the Guy Fawkes op gooit om hem te verbranden. Om het daarna af te sluiten met vuurwerk. Ook echt een super leuke ervaring!

Zondag zijn we weer naar Londen geweest om de moeder van Steve op te zoeken. Freya was blijven slapen dus ook zij ging mee en de honden. Maar het had zo veel geregend die morgen dat je soms echt door een soort riviertje heen moest rijden. Zo veel water was het. Toen dus bij Nanny Peg blijven eten, en weer optijd naar huis. En dat was alweer de laatste dag van mijn Half Term.

Maandag ben ik dus weer naar school geweest en wat was ik moe. 's Avonds weer een wedstrijd gehad. Dit keer met 3-0 gewonnen. Ook weer iets anders. Hier speel je dus maar om 3 gewonnen sets. Dus ik moest in de 3e set serveren, dus ik gewoon hard serveren. Maar ik wist niet dat het dan de laatste set was, omdat ik gewend ben er 4 te spelen. Anders had ik het wel wat rustiger aan gedaan. Dus helaas maar 3 sets. Maar we hebben 1 set vriendschappelijk gespeeld. Was wel leuk.

En nu komt het ritme van school er weer een beetje in. Kerstmis is nog een aantal weken weg maar de films zijn al volop bezig. Dus ik kan jullie straks alles vertellen over de verschillende Christmas movies aangezien Steve ze graag kijkt.

Dit was wel weer even genoeg voor nu denk ik. Laat wel weer een keer van me horen. En iedereen, geniet van jullie pepernoten. Ik mis ze stiekem toch wel. Al ga ik ze wel krijgen dankzij mam! :)

Byee,

Nathalie

Reacties

Reacties

Conny

Hey Nathalie,

ik heb weer met veel plezier je verhaal gelezen! Hoe gaat 't met je Engels? Zal wel geen probleem zijn voor je gok ik zo :) Denk dat je dat zo snel oppikt nu je eigenlijk niks anders hoort!

Goed joh dat je nog eens wat geschiedenis meekrijgt wat Guy Fawkes betreft; lachen zeg :)

Oh en heerlijk joh al die Christmas movies: I like, al moet je natuurlijk wel Sinterklaas missen, onze lieve goedheiligman. Maar daar heb je ze vast wel al over verteld of niet?

Ik zie zo af en toe wat ex-leerlingen hier rondlopen en dan denk ik ook vaak aan jou: ik hoop echt dat je het super hebt daar, maar dat zit wel goed volgens mij!

Heel veel liefs vanuit het mooie Someren,

Conny

Nathalie

Hallo,

Mijn Engels gaat stukken beter. Natuurlijk maak ik nog fouten maar ik kan al veel vloeiender praten.
Ja geschiedenis krijg ik ook gewoon mee. Remembrance day was het zondag. Ook iets 'Engels.

Ik mis de pepernoten wel, maar die gaat mam me opsturen, maar ik vind Christmas echt gewoon geweldig. Kijk er echt al naar uit. Al is het hier echt al bezig.

Ja ik vermaak me nog steeds goed en ik ben echt blij dat ik dit een jaar mag doen.

Dankjewel voor je berichtje. Groetjes uit Engeland,

Nathalie

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active